Hava Durumu

Z kuşağı Bursa’da kime oy verecek? İşte çarpıcı sonuçlar…

24.01.2022 12:21
Türkiye’de siyasi partiler seçim hazırlıklarına başladı. Bazı partiler erken sahaya inerken, özellikle Anadolu illerinde seçim startı çoktan verildi. Seçimlerde kilit nokta Z kuşağı ile ilgili belirsizlik sürerken, anket şirketlerinin yüzü bu kesime çevrildi. Z kuşağı ne istiyor? Z kuşağının sorun

Y ve Z kuşakları nereye gidiyor? Yeni nesil ele avuca sığmıyor!

12.01.2022 14:24
Günümüzde siyasetten ekonomiye, spordan medya camiasına kadar her kesimin gözü, kulağı Y ve Z kuşaklarında.. Zaman zaman Y ve Z kuşaklarını tanımaya, anlamaya çalışsak da, özelliklerini bilmeden anlamak mümkün değil. Y kuşağı biraz daha oturaklı olmasına karşılık Z kuşağı ile çelişen yönleri de va

Bursalılar dikkat! Her an trafik cezası yiyebilirsiniz

10.01.2022 14:28
Bursalıların en büyük korkulu rüyası haline geldi trafik cezaları… 2022 yılında yeni trafik cezası rakamlarına baktığımızda, ekonomik şartlar da göz önüne alındığında korkulmayacak gibi değil. Seyir halinde cep telefonu kullananlar, kırmızı ışıkta geçmek, hız limitini yüzde 30 aşanlar, muayene ya

Bursa’nın ne kadar içme suyu kaldı? İşte kuraklık tehlikesinin boyutu…

31.12.2021 14:22
Dünyayı etkisi altına alan kuraklık ile ilgili tehlikenin boyutu zaman zaman göz önüne çıkıyor. Küresel ısınmanın getirdiği nedenler, barajlardaki doluluk oranının ciddi seviyelerde düşmesi akıllarda zaman zaman soru işaretleri bırakıyor. Bir yandan israf edilen içme suları, diğer yandan küresel ı

Bursa’da mesaj dolu kongre! Yüzde 2’lik Saadet Partisi coştu

20.12.2021 12:54
Saadet Partisi Bursa İl Başkanlığı 8. Olağan Kongresini Merinos AKKM’de gerçekleşti. Seçime tek liste ile giren mevcut Başkan Mehmet Atmaca, güven tazelemiş oldu. Sabah kahvaltısında Bursa’daki köşe yazarlarıyla biraraya gelmişti SP Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu... Ardından kongre

Trafik sorununun temelinde lüks yaşam mı var? 20 Aralık Pazartesi tarih yazmaya var mısınız?

16.12.2021 12:55
Trafik sorunu olan iller sıralamasının ilk sıralarında büyükşehirler var. Sıralamada ilk 3 sırayı İstanbul, Ankara ve İzmir var. Sıralama Bursa, Adana, Antalya, Konya ile devam ediyor. Nüfusa oranla baktığımızda nüfusun yüzde 70’ine tekabül ediyor araç sayısı.. Örneğin Bursa nüfusu 3 milyon

Gemlik, İzmir’in Alsancak’ı mı olacak?

16.11.2021 12:39
Bursa İnternet Gazetecileri Derneği (Bursa İGD) olarak düzenlediğimiz “Başkanla İnternet Medyası Buluşması” programı çerçevesinde Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan ile derneğimizin kurumsal medya üyeleriyle biraraya geldik. Bu toplantılarda gördük ki, belediye başkanlarının

Ankara’nın en önemli gündemi EYT! Meclis’e ne zaman gelecek?

15.11.2021 14:05
“EYT çıkmalı mı, çıkmamalı mı?” tartışmaları ülke gündemini meşgul ederken, hükümetin bunu masaya yatırması EYT’lileri heyecanlandırdı. Ankara’nın gündeminde asgari ücret, 3600 ek gösterge, EYT, sosyal medya ve internet gazeteciliği yasası var. Bunun sıralaması her gün deği

Gençler aşıdan neden kaçıyor? Covid19’un şehir efsaneleri ve gerçekleri

06.11.2021 15:30
Covid19 dünyayı etkisi altına alarak hem ekonomiyi hem de sağlık sektörünü alt üst etti. Alışkanlıklar ve sosyal yaşam değişti. Bu süreçte en büyük kazanç; temizlik ve hijyen, en büyük kayıp ise ekonomi ve eğitim oldu. Can kayıpları da ayrı bir kayıp.. Aşı vurulanların yaş ortalamalarına baktığı

Başkan Taban ve Oylat İnegöl’e fazla geliyor! Podyumpark’ta fiyat neyse, yarı fiyatına Oylat’ta…

02.11.2021 12:46
Bursa İnternet Gazetecileri Derneği (Bursa İGD) olarak düzenlediğimiz “Başkanla İnternet Medyası Buluşuyor” programının ikinci durağı İnegöl oldu. İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ile üye medyalarımızın temsilcileri ve köşe yazarlarını buluşturarak, İnegöl’de ne olup bittiğini

Düğünlerde takı geleneği yasaklanmalı mı? Takı borçlarına af gelecek mi?

22.10.2021 12:10
Nişan, kına gecesi ve düğünler.. Ülkemizin örf, adet, gelenek ve görenekleri arasında önemli bir yer ediniyor. İki gencin hayatlarını birleştirmesi için yapılan kına gecesi, nişan ve düğün, günümüzde gelenek-görenek olmaktan çıkıp, gelir kapısı haline geldi. Çiftler bir yandan haklı.. Evlilik iç

İnternet gazeteciliğinin püf noktaları… Bir medya nasıl marka olur?

21.10.2021 13:18
Teknoloji çağı ile birlikte hayatımızda bir çok sektör değişimi yaşadı, yaşıyor. İnternet ve teknoloji çağı, medya sektörünü de değişime yönlendirdi. Aslında.. Bu çok geç kalmış bir değişimdi. Pandemi süreci bu değişimi hızlandırdı. Yazılı ve görsel medyanın yanında bir türlü kabul edilmeyen in

Bursa’nın göbeğine yeni eser… Mustafa Dündar: Sürpriz projeler geliyor

08.10.2021 13:35
Bursa İnternet Gazetecileri Derneği olarak “Başkanla İnternet Medyası Buluşuyor” toplantılarının startını Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar ile verdik. Başkan Dündar, Bursa İnternet Gazetecileri Derneği üyesi medya temsilcileri ve köşe yazarlarına inşaatı devam eden Bursa’

İzmir’in trafik sorunu dillere destan oluyor! Belediye çaresiz mi, çalışmıyor mu?

06.10.2021 15:28
Trafik sorunu aslında Türkiye’nin yüzde 50’sinde sorun oluyor, olmaya devam ediyor. Kişi başı araç sayısına bakıldığında korkunç rakam ortaya çıkıyor. Bir yandan ekonomik sorun, sıkıntı var derken, diğer yandan bu zenginlik insanın aklını karıştırıyor. Toplu ulaşım konusunda ya insan

Marketlerde fahiş fiyatların yanı sıra gramaj sahtekarlığı da mı var?

24.09.2021 12:54
Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, gıda denetimlerini yapan kurum. Her ilde de mutlaka bir müdürlüğü bulunuyor. Marketlerde indirim tuzağı altında fahiş fiyatlar uygulanmasını denetmesi gereken bir kurum. Ama maalesef görünen o ki; bu konuda hiçbir adım atılmıyor. Denetimsi

Bursa’da hastanelerde sorun mu var? Gece taksiciler hasta yerine kimleri taşıyor?

20.09.2021 12:54
Bursa’da sağlık sektöründe önemli adımlar atıldı. Bazı konular tabi ki tartışmaya müsait. Bursa Şehir Hastanesi, görkemi, ihtişamı ve hizmetiyle parmak ısırtıyor. Burada tek sorun, metronun ulaşmaması. Metro ile ilgili adımların hızla atılması gerekiyor. Acemler’e yapılan hastane inşa

Marketlerdeki fahiş fiyatlara dur denilecek mi?

15.09.2021 13:11
Pandemi bahanesiyle marketlerdeki fahiş fiyatlar, vatandaşın belini bükmeye devam ediyor. Birkaç sözde indirim yapılan ürünlerin fiyatlarına baktığımızda, o ürünün zaten fahiş fiyattan indirim yapıldığını çok rahat anlıyoruz. “Etiket fiyatına indirim” ya da “şu kadar alışveriş ya

AK Parti, MHP, İYİ Parti ve BBP’den oluşan bir ittifak olur mu? Yerelde dengeler değişir mi?

09.09.2021 15:53
AK Parti başta olmak üzere CHP, MHP, İyi Parti ve diğer partiler, sokağa inerek vatandaşın hem nabzını yokluyor, hem de sorunları not ediyorlar. Vatandaşın gözüyle sorunların birinci sırasında ekonomi geliyor. Bu sorun, Y kuşağında da var. Çünkü Y kuşağı, artık bir işle meşgul, kendi hayatını kuru

Sokak köpekleri ve pitbull köpekleri dehşet saçıyor! Belediyeler nerede?

26.08.2021 16:19
Son bir haftada 2 köpek vakası yaşandı ve ikisi de ölümle sonuçlandı. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Pendik’te yaşanan olayda, yasak olmasına rağmen pitbull köpeklerini tasmasız gezdiren caniler, bir kişinin ölümüne neden oldu. 28 yaşındaki Oğuzhan Doğan isimli genç, denizde pitbull cinsi köpeğ

Eğitimde nerede hata yapılıyor? Ortaokul ve liseler kampüs sistemine dönmeli mi?

25.08.2021 17:43
Türkiye’nin 30 yıldan buyana çözemediği alanlardan ilk sırada eğitim geliyor. Birçok sistemin denendiği eğitim sistemi, adeta deneme tahtasına döndü. Her gelen iktidar ya da bakan bir sistem uygulamaya çalışsa da başarılı olamadı.   Eğitimde nerelerde hata yapıyoruz? Eğitim müfredatı

Erken seçim en erken ne zaman olur? Ankara ve Bursa kulisleri ne konuşuyor?

19.08.2021 15:54
Pandemi, yangınlar, sel felaketleri derken ülkemiz zorlu süreçleri birlik ve beraberlik içinde atlatıyor. Pandeminin etkileri, ülkenin ekonomik yapısını ciddi şekilde sarsmıştı tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi.. Yasakların kalkması, aşılanma sürecinde ciddi anlamda katedilen yol, ekonominin norma

Bursa eğitimde şaha kalkıyor… Devlet okullarına ilgili artıyor

29.07.2021 14:10
Bursa genelinde eğitimde geçmiş yıllarda yaşanan sıkıntılar minimuma düştü. Okullardaki yaşanan sıkıntılardan herkes illallah ediyordu. Bir yandan öğretmen sıkıntıları, diğer yandan okullardaki fiziki yapı anlamında sorunların çözülmesinde Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Sabahattin Dülger’in rol

İşte Covid19’da aşı gerçeği… Hangi aşıyı yaptırmalıyız?

27.07.2021 14:09
Koronavirüsten korunmak için üretilen aşıları mercek altına aldığımızda ilginç detaylar ortaya çıkıyor. Ülkemizde 20 milyon civarında insanın aşı yaptırmama sebebine bakıldığında, güvensizlik ilk sırada yer alırken, iğneden korkanların sayısı 1 milyon civarında… Hangi aşıya yaptırmalıyız? En

Fiyat tuzaklarına kim dur diyecek? Vatandaş isyanda…

07.07.2021 14:07
Turizm, gıda, sağlık sektörlerinde koronavirüste normalleşme süreciyle birlikte önemli hareketlilik yaşanıyor. Lokanta ve kafelerin hizmete açılmasıyla vatandaş, hasretle beklediği günlerine geri döndü. Döndü dönmesine ama bir farkla.. Fiyatlar eskisi gibi değil. Pandemi sürecindeki yasaklar ned

Sendikaların tatil oyunu! İşçilerin hakkı nasıl yeniliyor?

01.07.2021 14:05
Sendika nedir? İşçilerin ya da işverenlerin ayrı ayrı olmak üzere iş, kazanç, toplumsal ve kültürel konular yönünden çıkarlarını korumak, yeni haklar sağlamak ve onları daha da geliştirmek amacıyla aralarında yasalar uyarınca kurdukları birliktir. Sendikalar, patronaj destekli değil ise, işçilerin

Fahrettin Altun’dan müjde geldi, internet yasası son virajda

29.06.2021 14:04
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından düzenlenen “İnternet Medyası ve Haberciliği Çalıştayı” ülkemiz ve medya sektörü açısından çok önemli olduğu kadar oldukça verimli de geçti. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun başkanlığındaki çalıştayın moderatörlüğ

Suriyeliler ülkelerine dönmeli mi? Suriyelilerin ülkeye faydası var mı?

22.06.2021 14:03
Yıllardır ülkemizde tartışma konusu olan Suriyeli mülteciler konusu CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun grup toplantısında yaptığı açıklamalarla yeniden gündeme geldi. Suriyeli mültecilerin ülkemize faydası var mı? Önce buna ekonomi açısından bakmak lazım. Bursa’da yüzlerce fabrikada ça

Marmara’daki müsilaj (deniz salyası) kabusunda suçlu kim?

16.06.2021 13:54
Hayatımızda ilk defa duyduğumuz müsilaj (deniz salyası) Marmara Denizi’nde ciddi alarm verdi. Denizde yaşayan canlılara ve turizme darbe vuran müsilaj neden ortaya çıktı? Bazı uzmanlara göre, müsilaj olayı, biyolojik, kimyasal ve fiziksel şartlar uygun olduğunda çeşitli denizel organizmaların