Hava Durumu
Yazının Giriş Tarihi: 07.11.2021 05:39

Yiyebildiğiniz kadar yiyin!

Geçen gün bir sohbette lüks bir sitede ev alan bir arkadaşım, evin taksitlerini ödeyebilmek için eskilerin tabiri ile dişinden tırnağından arttırdığını ve özellikle mutfak masrafından kıstığından söz etmişti!

Düşündüm de maalesef çoğumuz bu yanlışı yapıyoruz!

Lüks bir evde oturmak, konforlu arabalara binmek, iyi giyinebilmek için çoğu zaman beslenmemizden taviz veriyoruz.

Kahvaltıyı hangi şartlarda ne tür ürünler kullanılarak yapıldığı belli olmayan hazır ürünler, öğlen yemeklerini en ekonomik haliyle geçiştirme, akşam yemeklerini de Allah ne verdiyse “genellikle doymak amaçlı” görev gibi yerine getirerek!

Televizyonun geniş ekranlısına, telefonun son modeline, arabanın hava yastıklısına, evin çok odalısına sahip olabilmek için beslenmemizden bile taviz veriyoruz.

***

İhtiyaç anında açılıp açılmayacağı belli olmayan hava yastığına verdiğimiz özeni her gece kafamızın altına koyduğumuz yastığa verip vermediğimiz tartışılır!

Arabamızın bakımını kaskosunu, evimizin Dask’ını ihmal etmiyoruz ama yılda bir sağlık kontrolünü ve biraz pahalı diye doğal ve besleyici ürünleri kendimize çok görüyoruz!

Bence aylık gelirimizin en önemli kısmını beslenmemize harcamalıyız!

Yiyebildiğimiz kadar kalitelisini yiyebilmeliyiz.

Artarsa ev araba vs…

Artmıyorsa kendimizi paralamamalıyız, sadece beden değil ruh sağlığımız da zarar görüyor!

Pek çok hastalık ya protein ya da vitamin eksikliğinden kaynaklanıyor!

***

Sadece arabanın lüksünden tasarruf edeceğimiz para ile ömrümüzün sonuna kadar içerisinde incir, üzüm, kayısı, pekmez, bal olan ve tüm organlarımıza şifa olacak besin maddeleri ile kahvaltı yapabiliriz!

Yakıt alırken arabamızın motorunu düşünerek ucuz yakıt almayan bizler midemizi ne kadar düşünüyoruz, varın cevabını siz verin(!)

Yani demem o ki taksit ödeyeceğim, teknolojiden, konfordan “eşin dostun aldıklarından” geri kalmayacağım diye harala gürala yaşadığımız hayatın sonunda taksitler tükenince biz de tükeniyoruz!

Ondan sonra Allah TAKSİraTınıaffetsin!

Sana hastane yolları banaCheckUp’ lar

***

Önceliğiniz kaliteli beslenme olsun.

Gideceğiniz yere 100.000 liralık araba da gidiyor, 400.000 liralık araba da!

Arabanın modelini yükseltmeden önce yaşam kalitenizi yükseltin.

***

1999 depremini yaşayanlar bilir!

150 metre kare evlere sığamayan bizler için deprem sonrası içinde tuvaleti duşu olan 20 metre kare prefabrik yapılar ultra lüks değerinde idi.

Önce sağlık, onun için de iyi ve kaliteli beslenme, yiyin yedirin, gülün eğlenin, 3 günlük dünya!

Bir de siyasetçiler için birbirimizi yemeyelim yeter!

Afiyet olsun.

Selam ve dua ile.

Ağgül seni camekanda görmüşler!

25.11.2021 04:22
Köyün en zengini Mürsel ağanın kızıymış, Ağgül! Kara kaş, kara göz, ince bel, uzun boy derken, dehşet güzelmiş! Salına salına yürüyüşü ile yürekleri yakarmış! *** Tüm bekarların içi gitsede, yavuklusu Mustafa’nın hatırına kimse yan gözle bakmazmış Ağgül’e. Herkes sever sayarmış, köy

Olaylar, Olaylar…

21.11.2021 04:28
İnternette dolaşırken tesadüfen ilginç doğa olaylarının anlatıldığı sayfalara denk geldim. Sabahtan akşama kadar siyasi slogan ve söylemlere maruz bırakılmış nereye baksa orada politik bir taarruza ötekileşmeye kurban olan, dünyada olan biten güzel şeylerden bi haber bir ah haber mağduru için müthi

Amin

01.11.2021 13:44
Bu yazıyı okumaya başlamadan önce kendini en net hatırlayabildiğin çocukluk yıllarına dönmeni rica ediyorum. Okumaya devam etmeden önce de, o yaşlara ait hatırlayabildiğin birkaç güzel a’nı gözünün önüne getir! *** Ailen ile ilk alışverişin, ilkokula başladığın gün, ilk samimi arkadaşın, il

Bizimkiler bizimle dalga geçiyor!

07.10.2021 08:17
Son söyleneceği yine başta söyleyeyim! Bu söylemler ile bir sonra ki seçimlerde Cumhur İttifakının kazanma şansı yok gibi gibi! Cumhur ittifakı, eleştiri aldığı konularda sorunu gözden geçirip düzeltmek yerine, rakip partileri hainlerle işbirliği yapmakla, eleştiren vatandaşları da hainlerin ağzı i

Bence Rektör istifa etmeli!

22.09.2021 04:52
Son söyleneceği yine başta söyleyeyim! Bir şehirde dar gelirli ailelerin çocukları öğrenci yurdu bulamıyor! Bir umut! Tanıdık tanımadık tüm siyasetçileri, sendikacıları sivil toplum kuruluşu başkanlarını canhıraş bir biçimde arıyorsa! Bir kısmı yer bulamadığı için parklarda sabahlıyor! Bir kısmı

İslâm'ın şartı değilse bile!

18.09.2021 14:46
Hani ilkokullarda çocuklarımıza değerler eğitimi derslerinin verilmesinin önemine vurgu yapıyoruz ya! Aynı değerler eğitimi dersleri ehliyet kurslarında da verilmeli! Neden mi? Buyurun okuyun… *** Bizim işyerimiz çarşı merkezde işlek bir sokak arasında, malum şehir içinde de hatırı sayıl

Gülümseyin!

13.09.2021 14:02
Dünya genelinde belli aralıklarla duygu durum araştırmaları yapılıyormuş! Ülkemizinde içerisinde olduğu bir araştırmada öfkeli, kindar, stresli ve gülümsemeyen insanların yaşadığıülkeler arasında ilk sıralardaymışız! Birinde birinci birinde ikinci birinde üçüncü! En az gülümseyen ülkeler arasında

Kocaeli Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi hakkında

04.09.2021 05:13
Yaş ilerledi, haliyle bazı tetkikleri aciliyet arz etmeden önce yaptırmak lazım düşüncesi ile vakit buldukça doktor arayışlarım oluyor. Bu kapsamda daha önce özel hastanelere gittiğim alanlarda Devlet Hastanelerinin ve üniversite hastanesi doktorlarının da görüşlerini almanın faydalı olacağını düşü

Herkes üniversite okumamalı!

01.09.2021 20:56
Şehir dışında Üniversite okuyan bir öğrenciye aylık en az 1500 - 2.000 TL lazım! 2.000 liranın yanında öğrenim kredisi kullanıp mezuniyet sonrasına borçlanmaları bile gerekebilir! Hele teknik okul okuyorsa araç gereç kitap ve bilimsel yayın gereksinimleri fazla olacağından yetmeyebilir bile! Gerç

Muharrem ayında güya!

19.08.2021 14:44
İslam ansiklopedilerinde ve ya İslami internet sitelerinde Muharrem ayında neler olmuş “özellikle muharrem ayının 10. Günü neler olmuş!” diye araştırdığınızda! Karşınıza çıkacak bilgilerin tarih kısmının önemli bir kısmı uydurmalardan ibaret! Hem de “bilinçli olarak”Ve prof