Hava Durumu
Yazının Giriş Tarihi: 13.09.2021 14:02

Gülümseyin!

Dünya genelinde belli aralıklarla duygu durum araştırmaları yapılıyormuş!

Ülkemizinde içerisinde olduğu bir araştırmada öfkeli, kindar, stresli ve gülümsemeyen insanların yaşadığıülkeler arasında ilk sıralardaymışız!

Birinde birinci birinde ikinci birinde üçüncü!

En az gülümseyen ülkeler arasında da 4. Sıradaymışız!

***

Aşağı yukarı 200 ülke arasında!

Hem de!

Gülümsemek sadakadır!Diye öğütleyen bir dinin mensubu olmamıza rağmen!

Gerçi Allah’ın hangi dediğinde ilerideyiz de bunda geride kaldık o da ayrı dram.,

Deveye sormuşlar boynun neden eğir, deve de …demiş.

O hesap.

***

Tahmin edeceğiniz üzere en çok gülümseyen, her şeyi dert etmeyen, stres yapmayan ülkeler çabuk affeden, hoş görülü insanlar yine maalesef dinsizlerin çoğunlukta olduğu ülkelerde yaşıyor!

İlk sıralarda ki diğer ülkelerin de hepsi çevremizdeki Müslüman ülkeler!

***

Duygu durumu sağlıklı bir millet değiliz!

Hal böyle olunca Din iman durumumuz ne kadar sağlıklı olur!

Olsa ne olur, olmasa ne olur!

O da sosyologların araştırması gereken bir durum!

***

Aslında ilahiyatçıların araştırması gereken bir durum ama ilahiyatçılar el atarsa ödenek açısından pahalıya mal olur diye sosyologlar araştırsın dedim!

Onlar içerisinde de din ile diyanet ile işi olmayan idealist akademisyenler araştırma işine el atarsa belki bedavaya bile yapabilirler, insanlık yararına!

Allah rızası için!

***

İbadetimiz eksik olursa bu toplumu çok etkiler mi bilemem ama tebessüm ve güler yüz eksik olunca bu durumunun birlikte yaşadığımız herkesi olumsuz yönde etkilediği bir gerçek.

Siyasetçilerin ekranlarda dişlerini sıkarak konuştuğu, kimsenin kendinden olmayana gülümsemediği, aynı resim karesinde bile olmak istemediği!

Sırf başka partinin mensubu diye çocuğunu sevdirtmediği, hutbelerden sevgi sözleri paylaşmak yerine yüzlerce yıl öncesinin lanetlemelerinin aktarıldığı bir zamanda bu söylediklerimi kim ne kadar önemser bilemem.

Tek bildiğimin gülümsemek için tebessüm etmek için huzur vermek ve huzur bulmak için nedenler aramamız gerektiğidir.

Bari yaratandan ötürü!

Başka türlü hiçbir şeyi düzeltmemiz mümkün değil.

Az gülümseyen çok somurtan çabuk sinirlenen geç sakinleşen biri iseniz de!

Hangi dine hangi inanca sahip olduğunuzun, kutsal gününüzün haftanın hangi günü olduğunun da bir önemi kalmıyor.

***

Pazar günümüz mübarek olsun.

Selam ve halaluya.

 

Ağgül seni camekanda görmüşler!

25.11.2021 04:22
Köyün en zengini Mürsel ağanın kızıymış, Ağgül! Kara kaş, kara göz, ince bel, uzun boy derken, dehşet güzelmiş! Salına salına yürüyüşü ile yürekleri yakarmış! *** Tüm bekarların içi gitsede, yavuklusu Mustafa’nın hatırına kimse yan gözle bakmazmış Ağgül’e. Herkes sever sayarmış, köy

Olaylar, Olaylar…

21.11.2021 04:28
İnternette dolaşırken tesadüfen ilginç doğa olaylarının anlatıldığı sayfalara denk geldim. Sabahtan akşama kadar siyasi slogan ve söylemlere maruz bırakılmış nereye baksa orada politik bir taarruza ötekileşmeye kurban olan, dünyada olan biten güzel şeylerden bi haber bir ah haber mağduru için müthi

Yiyebildiğiniz kadar yiyin!

07.11.2021 05:39
Geçen gün bir sohbette lüks bir sitede ev alan bir arkadaşım, evin taksitlerini ödeyebilmek için eskilerin tabiri ile dişinden tırnağından arttırdığını ve özellikle mutfak masrafından kıstığından söz etmişti! Düşündüm de maalesef çoğumuz bu yanlışı yapıyoruz! Lüks bir evde oturmak, konforlu arabal

Amin

01.11.2021 13:44
Bu yazıyı okumaya başlamadan önce kendini en net hatırlayabildiğin çocukluk yıllarına dönmeni rica ediyorum. Okumaya devam etmeden önce de, o yaşlara ait hatırlayabildiğin birkaç güzel a’nı gözünün önüne getir! *** Ailen ile ilk alışverişin, ilkokula başladığın gün, ilk samimi arkadaşın, il

Bizimkiler bizimle dalga geçiyor!

07.10.2021 08:17
Son söyleneceği yine başta söyleyeyim! Bu söylemler ile bir sonra ki seçimlerde Cumhur İttifakının kazanma şansı yok gibi gibi! Cumhur ittifakı, eleştiri aldığı konularda sorunu gözden geçirip düzeltmek yerine, rakip partileri hainlerle işbirliği yapmakla, eleştiren vatandaşları da hainlerin ağzı i

Bence Rektör istifa etmeli!

22.09.2021 04:52
Son söyleneceği yine başta söyleyeyim! Bir şehirde dar gelirli ailelerin çocukları öğrenci yurdu bulamıyor! Bir umut! Tanıdık tanımadık tüm siyasetçileri, sendikacıları sivil toplum kuruluşu başkanlarını canhıraş bir biçimde arıyorsa! Bir kısmı yer bulamadığı için parklarda sabahlıyor! Bir kısmı

İslâm'ın şartı değilse bile!

18.09.2021 14:46
Hani ilkokullarda çocuklarımıza değerler eğitimi derslerinin verilmesinin önemine vurgu yapıyoruz ya! Aynı değerler eğitimi dersleri ehliyet kurslarında da verilmeli! Neden mi? Buyurun okuyun… *** Bizim işyerimiz çarşı merkezde işlek bir sokak arasında, malum şehir içinde de hatırı sayıl

Kocaeli Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi hakkında

04.09.2021 05:13
Yaş ilerledi, haliyle bazı tetkikleri aciliyet arz etmeden önce yaptırmak lazım düşüncesi ile vakit buldukça doktor arayışlarım oluyor. Bu kapsamda daha önce özel hastanelere gittiğim alanlarda Devlet Hastanelerinin ve üniversite hastanesi doktorlarının da görüşlerini almanın faydalı olacağını düşü

Herkes üniversite okumamalı!

01.09.2021 20:56
Şehir dışında Üniversite okuyan bir öğrenciye aylık en az 1500 - 2.000 TL lazım! 2.000 liranın yanında öğrenim kredisi kullanıp mezuniyet sonrasına borçlanmaları bile gerekebilir! Hele teknik okul okuyorsa araç gereç kitap ve bilimsel yayın gereksinimleri fazla olacağından yetmeyebilir bile! Gerç

Muharrem ayında güya!

19.08.2021 14:44
İslam ansiklopedilerinde ve ya İslami internet sitelerinde Muharrem ayında neler olmuş “özellikle muharrem ayının 10. Günü neler olmuş!” diye araştırdığınızda! Karşınıza çıkacak bilgilerin tarih kısmının önemli bir kısmı uydurmalardan ibaret! Hem de “bilinçli olarak”Ve prof