Hava Durumu
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.

Fahiş fiyatların sebebi ABD ambargosu mu? 3 ülke Türkiye’yi kullanıyor mu?

Yazının Giriş Tarihi: 13.05.2022 09:01

Dünyayı etkisi altına alan ekonomik krizi bahane ederek fahiş fiyatları ortaya koyan fırsatçılara karşı denetim mekanizması zaman zaman sos veriyor.

Fahiş fiyatların sebepleri kimi uzmanlara göre, döviz kurlarının artması ve küresel krizin etkisi, kimilerine göre ise, Ukrayna – Rusya savaşının öncesi ve sonrası gelişmelerin etkisi var.

Tabi ki, bu etkiler fiyat artışlarını da beraberinde getirdi.

Lakin…

Arka planda yaşanan gelişmeleri de görmezden gelmemek gerekiyor.

İstanbul Limanı, yurt dışı ithalatın merkezi konumunda.

Liman, başta ABD’nin en büyük limanları Los Angeles ve Long Beach’den olmak üzere Avrupa ülkelerinden gelen ithal ürünlerin toplandığı yer.

Aslında tüm fiyatlar burada belirleniyor.

ABD’li tüccarların yoğun olduğu, Türk tüccarların yok denilecek kadar az sayıda olduğu limanda ticaret yapanlar, orada yaşananları iyi bilir. Fiyat artışlarının nedenleri burada gizli…

ABD’nin Suriye meselesi yüzünden arasının açıldığı Rusya, Çin ve İran ile yaşadığı kriz ile birlikte başlattığı ambargo hepimizin malumu…

Rusya, Çin ve İran’ın ihtiyacı olan hammadde başta olmak üzere yüzlerce çeşit ürüne ulaşmanın tek yolu Türkiye oldu.

Türkiye’ye gelen ithal ürünleri, Rusya, Çin ve İranlı tüccarlar tarafından yüksek fiyatlarla kapışılıyor.

Türkiye’nin komşu ülkelerin ürün alması konusunda sınır koymaması, ürün sıkıntısı yaşanmasına, dolayısıyla arz-talep doğrultusunda fiyatların daha yüksek rakamlara çıkmasına da vesile oldu.

Ticaret Bakanlığı’nın bu konuda denetim mekanizmalarının işlememesi, başta Rusya, Çin ve İran olmak üzere komşu ülkelerine verilecek ürün sınırlamasının olmaması fahiş fiyatları tetikliyor.

Örneğin…

Matbaacılar, kağıt tedariklerini İstanbul limanından temin ediyorlar. Son 4-5 aydan buyana matbaacıların en büyük sıkıntısı ihtiyaç duydukları ürünleri alamamak.

Çünkü, ihtiyacı olan kağıtlar Rusya, Çin ve İran tarafından kapışılıyor. İranlı tüccarlar, Türkiye’den aldığı ABD ve Avrupa ülkesi ürünlerini, kendi ülkesine, Rusya ve Çin’e pazarlıyor.

Ürün alımı konusunda bir sınırlama olmadığı için, Türkiye’nin ihtiyacı olan kağıt, ürün az olduğu için fahiş fiyatlara ulaşıyor.

Geçen yıl ortalama 10 lira olan bir top A4 kağıdı, 80 liraya satılıyor.

Fahiş fiyatların temelinde yatan gerçeklerin de göz önünde bulundurulması şart.

Bu durum her evin sıkça kullandığı tuvalet kağıdı, kağıt havlu gibi yüzlerce çeşit üründe geçerli.

Türkiye’nin ihtiyacı olan tuvalet kağıdı aylık 50 milyon adet diyelim. Türkiye’ye gelen ithal tuvalet kağıdı 100 milyon adet. 3 ülkenin aldığı ürün sayısı 50 milyonun üzerinde olduğunda sıkıntı başlıyor ve fiyatlar yükseliyor. Türkiye pazarına 50 liraya vereceğine İran’ın 100 liradan alış talebi daha cazip geliyor. Dolayısıyla tüccarın fazla kazanma hevesi nedeniyle Türkiye’nin limitinden bu ülkelere satılıyor.

ABD’nin Rusya, Çin ve İran’a uyguladığı ambargo kalkmadığı sürece, bu ülkeler tedariklerini Türkiye’den temin etmeye devam edecekler.

Türkiye’nin ithal ettiği ürünlerin az olması, talep fazlasından dolayı fiyat artışları kaçınılmaz.

İstanbul limanında senet, çek gezmez.

Nakit paran varsa ürünü alırsın.

Tabi Rusya, Çin ve İran’dan geriye kaldıysa…

Bakanlığın bu konuda çok ivedi bir şekilde adım atması, Rusya, Çin ve İran başta olmak üzere limandan yurtdışına ürün satışına sınırlama getirmesi şart.

Yoksa marketlerde alışverişleri daha çok fahiş fiyatlarla alırız.

Sağlıklı ve esen kalın…

Bursa’nın batısı şahlanıyor! Huzur, doğa ve taşı toprağı altın…

23.05.2022 09:31
Pandemi süreciyle birlikte alışkanlıklarımız, hislerimiz ve yaşam tarzımız değişti. Hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktı, bazı durumlar hariç. Nitekim öyle de oldu. Eski yaşam tarzımız kalmadı, hissiyatımız değişti, alıştıklarımızı unuttuk, yeni alışkanlıklar edindik. TV’nin yerini alan netflix, yo

Bir çocuğun narkotik hayali! Uyuşturucuyla mücadelede ne durumdayız?

20.05.2022 09:06
Bir çocuğun hayali… Henüz 11 yaşında…  Okulunda çalışkan, derslerinde başarılı bir çocuk. Matematik ve Fen derslerinde çok başarılı. Bakıldığında mühendis, mimar olacak diye bakıyorsunuz? “Büyüyünce ne olacaksın?” diye sorulduğunda çocuğun cevabı şaşırtıyor. -“Narkotik polisi olacağım amca

Yeni bakanlıklar mı geliyor? Hangi bakanlar değişecek?

12.05.2022 09:44
Siyasi arena son günlerde alevlendi. Bir yandan seçim için sahada çalışan partiler, diğer yandan Ankara’da bürokrasi ve bakanlık yarışı… Cumhur İttifakı’nı oluşturan AK Parti, MHP ve BBP’de saha çalışmalarına hız verildi. Ramazan Bayramı sonrası sokak sokak dolaşarak vatandaşa dokunma, dertlerini d

Dağder Balgöç’e benzetilemez, o duruma düşüremez!

11.05.2022 09:27
Dağder (Orhaneli-Keles-Büyükorhan-Harmancık ve Osmangazi'ye Bağlı Dağ Köyleri Yardımlaşma ve Kültür Derneği) tarafından düzenlenen bayramlaşma danışığına genel kurul öncesi yoğun ilgi gösterdi dağ yöresi halkı… Bursa’da yaşayan dağ ilçelerinden vatandaşların yanı sıra Keles, Orhaneli, Harmancık ve

EYT ne zaman çıkacak, kimleri kapsayacak? İşte kulislerdeki o tarihler…

09.05.2022 10:51
Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) yasası ülke gündeminin ilk 3 sırasında yerini koruyor. Yaklaşık 4 milyon 800 bin kişiyi ilgilendiren EYT Yasası ile ilgili son çalışmalar yapılıyor. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Prof. Dr. Vedat Bilgin ile Hazine ve Maliye Bakanı Dr. Nureddin Nebati’nin EYT çöz

Türkiye tarım ve hayvancılıkta nereye gidiyor? Felaket kapıda mı?

05.05.2022 14:05
Türkiye’de son 30 yıldan buyana tarım ve hayvancılık konusunda gerileme yaşıyor. 1990 yılında 27 milyon 856 bin hektar olan tarım alanı, 2020 yılında 23 milyon 136 bin hektar olarak açıklanmıştı. Bu rakam 2022 yılında 19 milyon 572 bin hektara düştüğü belirtiliyor. Kullanımda olan tarım araziler

CHP Bursa, Kılıçdaroğlu’na meydan okudu! Günah keçisi Osmangazi Belediyesi oldu

29.04.2022 08:59
Gazeteci siyaset ilişkileri on yıllarca konuldu ülkemizde. Gazetecilik kimliğini doğru kullanan da oldu, olumsuz yönde kullanan da.. Gazeteci, medya nedir? Görevi nelerdir? Gazeteci, baskılı, görsel ya da internet medyalarında yayınlanmak üzere toplum yararına haber üreten, doğruluğunu araştıran,

Terminal için 38’i beklemek zorunda değilsiniz! T2’ye haziran ayında bineceğiz

28.04.2022 11:02
Bursa’da ulaşım yatırımlarıyla ilgili çalışmalar, pandemi sonrası hız kazandı. Gerek Şehir Hastanesi’ne ulaşım, gerekse şehir merkezindeki ulaşımlarla ilgili Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmaları hızlandı. Aslında… Gözler T2 hattı diye bilinen Kent Meydanı - Terminal Tramvay Hattı’na çevril

Cargill’i anlamadık mı, anlatamadılar mı?

27.04.2022 11:25
Yıllardır kafalarda oluşan sorular vardı. “Çok uluslu şirket olarak dünyanın birçok yerinde üretim yapan Cargill, yatırım anlamında neden Bursa’yı tercih etti?” “Cargill İznik Gölü’nü kurutuyor mu?” “Cargill Yeşil Bursa’ya zarar veriyor mu?” “Cargill, insanları kanser mi yapıyor?” Gibi bir çok

Yunuseli Havalimanı kapatılmalı mı? Hayaller neydi, ne olmalı?

26.04.2022 10:36
Bursa’da 1944 yılında askeri bir üs olarak inşa edilen Yunuseli Havalimanı, 2000 yılında sivil hava trafiğine açıldı. Ardından yetersiz kalması sebebiyle 2001 yılında kapatılan Yunuseli Havalimanı, 16 yıl sonra 01 Şubat 2017 Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından hizmete açıldı. Büyükşehir Belediy

Çiftçiye bir darbe de Gürsu Belediyesi’nden! Şaka değil gerçek…

22.04.2022 08:52
Ekonomik sıkıntıların yanında fahiş fiyatlar, tarımda yaşanan girdi maliyet sorunları, beraberinde enflasyon vatandaşın belini bükerken, çiftçileri de zor durumda bırakıyor. Tarım alanında ülke genelinde üretim yetersizliği, miras nedeniyle tarlaların bölünmesi, köylerden kentlere yaşanan göç, ekon

Sahipsiz kalan Bursa tarihi günler yaşıyor! İşte Bursa’ya ilginin nedeni…

20.04.2022 08:17
Son 10 gündür Bursa siyaset arenasında yoğun bir tempo yaşıyor. Siyasi parti liderleri ve bakanların akın ettiği Bursa’da her gün bir program, bir iftar verildi. Hazine ve Maliye Bakanı Dr. Nureddin Nebati’nin Bursa’ya gelişiyle başlayan maraton, siyasi parti liderleri ve bakanların ziyaretleriyle

Sporda Karacabey devrim mi yapıyor? Şehrin yeni takımı mı olacak?

05.04.2022 09:46
Spor deyince akla ilk gelen Anadolu illeri arasında ilk sıralarda bulunan Bursa’nın ilçe ve mahalleleri de başarıya doymuyor. Belediyespor kulüplerinin birçok branştaki başarısı son yıllarda futbolda da gözlemlenmeye başladı. Bu belediyelerden biri de Karacabey… Karacabey Belediye Başkanı Ali Özk

Türk Dünyası buluşmasında Bursa ne kazandı?

04.04.2022 10:42
Bursa 2022 Türk Dünyası Kültür Başkenti açılış töreni, geçtiğimiz hafta renkli görüntüler ve coşkuyla gerçekleştirildi. Program Kültür ve Turizm Bakanlığı kontrolünde yapıldı. 20'ye yakın ülkeden misafirlerin ağırlandığı Bursa, son yılların en hareketli günlerini yaşadı. KKTC Cumhurbaşkanı Ersin T

DAĞDER’de yarış kızıştı! 4 adaydan kimler birleşecek?

28.03.2022 13:09
DAĞDER (Orhaneli-Keles-Büyükorhan-Harmancık ve Osmangazi'ye Bağlı Dağ Köyleri Yardımlaşma ve Kültür Derneği), Bursa’nın en güçlü hemşeri sivil toplum örgütü diyebiliriz. Kamu yararına dernek statüsüne geçtikten sonra DAĞDER’de başkan olmanın popülaritesi arttı. Yapılacak genel ve yerel seçimler ön

Et zammının gerekçesine gülelim mi, ağlayalım mı?

24.03.2022 09:33
Ekonomik kriz, Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle akaryakıt fiyatlarındaki artış, döviz kurlarının yüksek olmasının etkileri gıda fiyatlarına ciddi bir şekilde yansıdı. Sadece gıda olsa iyi, tüm sektörler kendi çaplarında fiyat artışına gitti. Kimileri asgari ücret ve maliyetlerin yükselmesini bahane

İlçeler konusunda Bursa referanduma gitmeli mi? Kestel-Gürsu birleşmeli mi?

14.03.2022 10:29
İl ve ilçelerle ilgili MHP’nin Meclis’e sunmaya hazırladığı listede Bursa’dan 2 yeni ilçe doğuyor. Bursa’nın batı ve kuzeye doğru büyümesiyle sebebiyle Görükle ve Demirtaş’ın ilçe olması bir ihtiyaç. Lakin… Bursalılar ne diyor? Bu önemli… Geçen haftaki yazımdan sonra yoğun bir mesaj ve mail traf

Bursa’nın haritası değişiyor mu? 2 yeni ilçe mi geliyor? Dağ ilçeleri 3’e mi düşüyor?

04.03.2022 11:08
Bursa’nın nüfusunun artması yeni ilçe ihtiyacını da beraberinde getirdi. Batıya doğru imar atağını da beraberinde getiren Bursa’da TEKNOSAB’ın kurulması, yeni yerleşim yeri ihtiyacı ve Nilüfer’in nüfusunun hızla artması yeni ilçe sinyalini vermişti. Ankara’da bir yandan ekonomi, diğer yandan Rusya

İŞKUR destek süresi neden düşürüldü? Cumhurbaşkanı Erdoğan yalnız mı bırakılıyor?

22.02.2022 12:30
Ekonomik göstergeler, asgari ücretin artışı ve şirket giderlerinin yükselmesi sebebiyle işten çıkarmalar arttı. Çeşitli destek paketlerini açıkladı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan… KOSGEB ve İŞKUR destek paketleri kobiler başta olmak üzere firmaların can suyu oldu bu sıkıntılı süreçte. Müjdeyi

Bursa’da üçüncü ittifak liderlerine örnek oluyor

16.02.2022 10:31
Ülke gündeminde ittifaklar var. Üçüncü ittifak beklentisi varken, 6 partiden oluşan Millet İttifakı, geçtiğimiz biraraya gelmişti. Tartışmaları da beraberinde getiren toplantıya CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun daveti üzerine İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, Saadet Partisi Genel Başkanı Teme

Bursa’nın gündemi bakanlık! Bursa’dan hangi isme bakanlık verilecek?

11.02.2022 10:30
Ülke gündeminin birinci sırasında ekonomi yer alıyor. Esnafından işçisine, işvereninden memuruna kadar her kesim, ekonomik değerleri takip ediyor. Sürecin nereye gideceği merak konusu… Bursa’nın son günlerde gündeminde de olası kabine değişikliğinde kimin bakan olacağı yönünde… Köşe yazarları, ken

Kredi sicil affı ne zaman çıkacak? Kara listede olanlara müjde geliyor mu?

10.02.2022 13:35
Türkiye’de tüm kesimler nefesini tutup cumartesi gününü bekliyor. Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, fiyat artışlarına karşı tedbirler, yastık altı altınların finansal sisteme entegrasyonu ve Kredi Garanti Fonu desteğini içeren paketlerle ilgili cumartesi günü bir açıklama yapacak. Ekonomik

Ankara kulislerinde Bursa adayları konuşuluyor! Hangi vekillerle yola devam edilecek?

28.01.2022 10:08
Ankara’da siyasi kulisler hareketli günler yaşıyor. Bir yandan seçim hazırlıkları devam ederken, diğer yandan milletvekillerinin karneleri genel başkanların önüne getiriliyor. Genel seçimlerde ittifaklar çok önemli. Hangi parti kimlerle ittifaka girecek? Yeni bir ittifak kurulacak mı? Bu soruların

Z kuşağı Bursa’da kime oy verecek? İşte çarpıcı sonuçlar…

24.01.2022 09:21
Türkiye’de siyasi partiler seçim hazırlıklarına başladı. Bazı partiler erken sahaya inerken, özellikle Anadolu illerinde seçim startı çoktan verildi. Seçimlerde kilit nokta Z kuşağı ile ilgili belirsizlik sürerken, anket şirketlerinin yüzü bu kesime çevrildi. Z kuşağı ne istiyor? Z kuşağının sorun

Y ve Z kuşakları nereye gidiyor? Yeni nesil ele avuca sığmıyor!

12.01.2022 11:24
Günümüzde siyasetten ekonomiye, spordan medya camiasına kadar her kesimin gözü, kulağı Y ve Z kuşaklarında.. Zaman zaman Y ve Z kuşaklarını tanımaya, anlamaya çalışsak da, özelliklerini bilmeden anlamak mümkün değil. Y kuşağı biraz daha oturaklı olmasına karşılık Z kuşağı ile çelişen yönleri de va

Bursalılar dikkat! Her an trafik cezası yiyebilirsiniz

10.01.2022 11:28
Bursalıların en büyük korkulu rüyası haline geldi trafik cezaları… 2022 yılında yeni trafik cezası rakamlarına baktığımızda, ekonomik şartlar da göz önüne alındığında korkulmayacak gibi değil. Seyir halinde cep telefonu kullananlar, kırmızı ışıkta geçmek, hız limitini yüzde 30 aşanlar, muayene ya

Bursa’nın ne kadar içme suyu kaldı? İşte kuraklık tehlikesinin boyutu…

31.12.2021 11:22
Dünyayı etkisi altına alan kuraklık ile ilgili tehlikenin boyutu zaman zaman göz önüne çıkıyor. Küresel ısınmanın getirdiği nedenler, barajlardaki doluluk oranının ciddi seviyelerde düşmesi akıllarda zaman zaman soru işaretleri bırakıyor. Bir yandan israf edilen içme suları, diğer yandan küresel ı

Bursa’da mesaj dolu kongre! Yüzde 2’lik Saadet Partisi coştu

20.12.2021 09:54
Saadet Partisi Bursa İl Başkanlığı 8. Olağan Kongresini Merinos AKKM’de gerçekleşti. Seçime tek liste ile giren mevcut Başkan Mehmet Atmaca, güven tazelemiş oldu. Sabah kahvaltısında Bursa’daki köşe yazarlarıyla biraraya gelmişti SP Genel Başkanı Temel Karamollaoğlu... Ardından kongre

Trafik sorununun temelinde lüks yaşam mı var? 20 Aralık Pazartesi tarih yazmaya var mısınız?

16.12.2021 09:55
Trafik sorunu olan iller sıralamasının ilk sıralarında büyükşehirler var. Sıralamada ilk 3 sırayı İstanbul, Ankara ve İzmir var. Sıralama Bursa, Adana, Antalya, Konya ile devam ediyor. Nüfusa oranla baktığımızda nüfusun yüzde 70’ine tekabül ediyor araç sayısı.. Örneğin Bursa nüfusu 3 milyon

Gemlik, İzmir’in Alsancak’ı mı olacak?

16.11.2021 09:39
Bursa İnternet Gazetecileri Derneği (Bursa İGD) olarak düzenlediğimiz “Başkanla İnternet Medyası Buluşması” programı çerçevesinde Gemlik Belediye Başkanı Mehmet Uğur Sertaslan ile derneğimizin kurumsal medya üyeleriyle biraraya geldik. Bu toplantılarda gördük ki, belediye başkanlarının

Ankara’nın en önemli gündemi EYT! Meclis’e ne zaman gelecek?

15.11.2021 11:05
“EYT çıkmalı mı, çıkmamalı mı?” tartışmaları ülke gündemini meşgul ederken, hükümetin bunu masaya yatırması EYT’lileri heyecanlandırdı. Ankara’nın gündeminde asgari ücret, 3600 ek gösterge, EYT, sosyal medya ve internet gazeteciliği yasası var. Bunun sıralaması her gün deği

Gençler aşıdan neden kaçıyor? Covid19’un şehir efsaneleri ve gerçekleri

06.11.2021 12:30
Covid19 dünyayı etkisi altına alarak hem ekonomiyi hem de sağlık sektörünü alt üst etti. Alışkanlıklar ve sosyal yaşam değişti. Bu süreçte en büyük kazanç; temizlik ve hijyen, en büyük kayıp ise ekonomi ve eğitim oldu. Can kayıpları da ayrı bir kayıp.. Aşı vurulanların yaş ortalamalarına baktığı

Başkan Taban ve Oylat İnegöl’e fazla geliyor! Podyumpark’ta fiyat neyse, yarı fiyatına Oylat’ta…

02.11.2021 09:46
Bursa İnternet Gazetecileri Derneği (Bursa İGD) olarak düzenlediğimiz “Başkanla İnternet Medyası Buluşuyor” programının ikinci durağı İnegöl oldu. İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban ile üye medyalarımızın temsilcileri ve köşe yazarlarını buluşturarak, İnegöl’de ne olup bittiğini

Düğünlerde takı geleneği yasaklanmalı mı? Takı borçlarına af gelecek mi?

22.10.2021 09:10
Nişan, kına gecesi ve düğünler.. Ülkemizin örf, adet, gelenek ve görenekleri arasında önemli bir yer ediniyor. İki gencin hayatlarını birleştirmesi için yapılan kına gecesi, nişan ve düğün, günümüzde gelenek-görenek olmaktan çıkıp, gelir kapısı haline geldi. Çiftler bir yandan haklı.. Evlilik iç

İnternet gazeteciliğinin püf noktaları… Bir medya nasıl marka olur?

21.10.2021 10:18
Teknoloji çağı ile birlikte hayatımızda bir çok sektör değişimi yaşadı, yaşıyor. İnternet ve teknoloji çağı, medya sektörünü de değişime yönlendirdi. Aslında.. Bu çok geç kalmış bir değişimdi. Pandemi süreci bu değişimi hızlandırdı. Yazılı ve görsel medyanın yanında bir türlü kabul edilmeyen in

Bursa’nın göbeğine yeni eser… Mustafa Dündar: Sürpriz projeler geliyor

08.10.2021 10:35
Bursa İnternet Gazetecileri Derneği olarak “Başkanla İnternet Medyası Buluşuyor” toplantılarının startını Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar ile verdik. Başkan Dündar, Bursa İnternet Gazetecileri Derneği üyesi medya temsilcileri ve köşe yazarlarına inşaatı devam eden Bursa’

İzmir’in trafik sorunu dillere destan oluyor! Belediye çaresiz mi, çalışmıyor mu?

06.10.2021 12:28
Trafik sorunu aslında Türkiye’nin yüzde 50’sinde sorun oluyor, olmaya devam ediyor. Kişi başı araç sayısına bakıldığında korkunç rakam ortaya çıkıyor. Bir yandan ekonomik sorun, sıkıntı var derken, diğer yandan bu zenginlik insanın aklını karıştırıyor. Toplu ulaşım konusunda ya insan

Marketlerde fahiş fiyatların yanı sıra gramaj sahtekarlığı da mı var?

24.09.2021 09:54
Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, gıda denetimlerini yapan kurum. Her ilde de mutlaka bir müdürlüğü bulunuyor. Marketlerde indirim tuzağı altında fahiş fiyatlar uygulanmasını denetmesi gereken bir kurum. Ama maalesef görünen o ki; bu konuda hiçbir adım atılmıyor. Denetimsi

Bursa’da hastanelerde sorun mu var? Gece taksiciler hasta yerine kimleri taşıyor?

20.09.2021 09:54
Bursa’da sağlık sektöründe önemli adımlar atıldı. Bazı konular tabi ki tartışmaya müsait. Bursa Şehir Hastanesi, görkemi, ihtişamı ve hizmetiyle parmak ısırtıyor. Burada tek sorun, metronun ulaşmaması. Metro ile ilgili adımların hızla atılması gerekiyor. Acemler’e yapılan hastane inşa

Marketlerdeki fahiş fiyatlara dur denilecek mi?

15.09.2021 10:11
Pandemi bahanesiyle marketlerdeki fahiş fiyatlar, vatandaşın belini bükmeye devam ediyor. Birkaç sözde indirim yapılan ürünlerin fiyatlarına baktığımızda, o ürünün zaten fahiş fiyattan indirim yapıldığını çok rahat anlıyoruz. “Etiket fiyatına indirim” ya da “şu kadar alışveriş ya

AK Parti, MHP, İYİ Parti ve BBP’den oluşan bir ittifak olur mu? Yerelde dengeler değişir mi?

09.09.2021 12:53
AK Parti başta olmak üzere CHP, MHP, İyi Parti ve diğer partiler, sokağa inerek vatandaşın hem nabzını yokluyor, hem de sorunları not ediyorlar. Vatandaşın gözüyle sorunların birinci sırasında ekonomi geliyor. Bu sorun, Y kuşağında da var. Çünkü Y kuşağı, artık bir işle meşgul, kendi hayatını kuru

Sokak köpekleri ve pitbull köpekleri dehşet saçıyor! Belediyeler nerede?

26.08.2021 13:19
Son bir haftada 2 köpek vakası yaşandı ve ikisi de ölümle sonuçlandı. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Pendik’te yaşanan olayda, yasak olmasına rağmen pitbull köpeklerini tasmasız gezdiren caniler, bir kişinin ölümüne neden oldu. 28 yaşındaki Oğuzhan Doğan isimli genç, denizde pitbull cinsi köpeğ

Eğitimde nerede hata yapılıyor? Ortaokul ve liseler kampüs sistemine dönmeli mi?

25.08.2021 14:43
Türkiye’nin 30 yıldan buyana çözemediği alanlardan ilk sırada eğitim geliyor. Birçok sistemin denendiği eğitim sistemi, adeta deneme tahtasına döndü. Her gelen iktidar ya da bakan bir sistem uygulamaya çalışsa da başarılı olamadı.   Eğitimde nerelerde hata yapıyoruz? Eğitim müfredatı

Erken seçim en erken ne zaman olur? Ankara ve Bursa kulisleri ne konuşuyor?

19.08.2021 12:54
Pandemi, yangınlar, sel felaketleri derken ülkemiz zorlu süreçleri birlik ve beraberlik içinde atlatıyor. Pandeminin etkileri, ülkenin ekonomik yapısını ciddi şekilde sarsmıştı tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi.. Yasakların kalkması, aşılanma sürecinde ciddi anlamda katedilen yol, ekonominin norma

Bursa eğitimde şaha kalkıyor… Devlet okullarına ilgili artıyor

29.07.2021 11:10
Bursa genelinde eğitimde geçmiş yıllarda yaşanan sıkıntılar minimuma düştü. Okullardaki yaşanan sıkıntılardan herkes illallah ediyordu. Bir yandan öğretmen sıkıntıları, diğer yandan okullardaki fiziki yapı anlamında sorunların çözülmesinde Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Sabahattin Dülger’in rol

İşte Covid19’da aşı gerçeği… Hangi aşıyı yaptırmalıyız?

27.07.2021 11:09
Koronavirüsten korunmak için üretilen aşıları mercek altına aldığımızda ilginç detaylar ortaya çıkıyor. Ülkemizde 20 milyon civarında insanın aşı yaptırmama sebebine bakıldığında, güvensizlik ilk sırada yer alırken, iğneden korkanların sayısı 1 milyon civarında… Hangi aşıya yaptırmalıyız? En

Fiyat tuzaklarına kim dur diyecek? Vatandaş isyanda…

07.07.2021 11:07
Turizm, gıda, sağlık sektörlerinde koronavirüste normalleşme süreciyle birlikte önemli hareketlilik yaşanıyor. Lokanta ve kafelerin hizmete açılmasıyla vatandaş, hasretle beklediği günlerine geri döndü. Döndü dönmesine ama bir farkla.. Fiyatlar eskisi gibi değil. Pandemi sürecindeki yasaklar ned

Sendikaların tatil oyunu! İşçilerin hakkı nasıl yeniliyor?

01.07.2021 11:05
Sendika nedir? İşçilerin ya da işverenlerin ayrı ayrı olmak üzere iş, kazanç, toplumsal ve kültürel konular yönünden çıkarlarını korumak, yeni haklar sağlamak ve onları daha da geliştirmek amacıyla aralarında yasalar uyarınca kurdukları birliktir. Sendikalar, patronaj destekli değil ise, işçilerin

Fahrettin Altun’dan müjde geldi, internet yasası son virajda

29.06.2021 11:04
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından düzenlenen “İnternet Medyası ve Haberciliği Çalıştayı” ülkemiz ve medya sektörü açısından çok önemli olduğu kadar oldukça verimli de geçti. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun başkanlığındaki çalıştayın moderatörlüğ

Suriyeliler ülkelerine dönmeli mi? Suriyelilerin ülkeye faydası var mı?

22.06.2021 11:03
Yıllardır ülkemizde tartışma konusu olan Suriyeli mülteciler konusu CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun grup toplantısında yaptığı açıklamalarla yeniden gündeme geldi. Suriyeli mültecilerin ülkemize faydası var mı? Önce buna ekonomi açısından bakmak lazım. Bursa’da yüzlerce fabrikada ça

Marmara’daki müsilaj (deniz salyası) kabusunda suçlu kim?

16.06.2021 10:54
Hayatımızda ilk defa duyduğumuz müsilaj (deniz salyası) Marmara Denizi’nde ciddi alarm verdi. Denizde yaşayan canlılara ve turizme darbe vuran müsilaj neden ortaya çıktı? Bazı uzmanlara göre, müsilaj olayı, biyolojik, kimyasal ve fiziksel şartlar uygun olduğunda çeşitli denizel organizmaların